Okiya is een abstract strategie spel voor twee personen. Het doel van het spel is om jouw speelstukken in een rij te leggen of in een 2x2 raster. Het leuke aan dit spel is dat de zet die jij mag doen bepaald wordt door de vorige zet van je tegenstander.
Blue Orange Games
Spellen die verbinden en verassen
Blue Orange Games is een Amerikaanse uitgever die bekend staat om zijn toegankelijke en leuke spellen, die waar families en vrienden uren speelplezier aan zullen beleven. Spellen die zij uitgeven zijn onder andere Starlink, Maki Stack, Dr. Eureka an Sixth!. De spellen zijn ontworpen om eenvoudig te leren en te spelen, waardoor ze geschikt zijn voor een breed publiek. Veel van hun titels, zoals het bekende Kingdomino, zijn niet alleen leuk, maar dragen ook bij aan de ontwikkeling van vaardigheden zoals logisch redeneren, behendigheid en samenwerking. Dit maakt de spellen van Blue Orange Games een echte aanrader voor iedereen die op zoek is naar een combinatie van plezier en educatieve waarde.
Probeer de geheime schat te vinden door het uitvogelen van de juiste route.Mapigami, een uitdagend denkspel voor schatzoekers vanaf 7 jaar.
Verbind meerder sterren uit het sterrenstelsel en beeld zo het woord uit dat op de opdrachtkaart staat afgebeeld. Ben jij de beste astronoom en wordt jij winnaar van het spel. Starlink is een leuk gezelschapsspel voor de hele familie. en geef vele uren creatief speelplezier
Ben jij de slimste schakel? Klaar voor een tactisch duel? In dit razendsnelle spel voor twee spelers draait alles om het maken van de juiste verbinding. Wees je tegenstander te slim af door als eerste een ononderbroken lijn van jouw kleur te vormen die twee kanten van het bord verbindt. Pure strategie, geen geluk. Ontdek hieronder hoe jij de meester van...
De oorsprong en missie van Blue Orange Games
Blue Orange Games werd in 1999 opgericht in San Francisco door Thierry Denoual. De naam is geïnspireerd op het gedicht "De Aarde is Blauw als een Sinasappel" van Paul Eluard, wat de visie van het bedrijf weerspiegelt: een harmonieuze planeet waar mensen verbonden zijn. Deze filosofie zie je terug in hun missie: "Hot Games for a Cool Planet". Het begon allemaal met het spel Gobblet!, Dit spel is een wereldwijd succes en heeft de basis gelegd voor de groei van het bedrijf. Sindsdien heeft Blue Orange meer dan 200 spellen uitgebracht en zijn ze wereldwijd in meer dan 60 landen verkrijgbaar. De kern van hun succes ligt in het creëren van spellen die niet alleen vermaken, maar ook betekenisvolle connecties en herinneringen creëren.
Een divers en innovatief spelaanbod
Het assortiment van Blue Orange is divers en richt zich op verschillende leeftijden en verschillende type spellen. Van strategische spellen zoals Kingdomino tot behendigheidsspellen als Dr. Eureka en kinderspellen zoals Pengoloo, er is voor ieder wat wils. Het bedrijf blijft innoveren met nieuwe titels en spelmechanismen. Zo hebben ze ter ere van hun 25-jarig bestaan in 2025 een speciale editie van hun eerste spel uitgebracht: Gobblers. Daarnaast introduceren ze regelmatig nieuwe spellen, waaronder elektronisch interactief speelgoed en strategische uitdagingen zoals Linkx. Dit tetris-achtige strategiespel, ontworpen door Robert Coleman, daagt spelers uit om als eerste een verbinding te maken tussen twee zijden van het speelbord.
Kernwaarden: kwaliteit, duurzaamheid en gemeenschap
Kwaliteit en duurzaamheid staan centraal bij Blue Orange. De spellen zijn gemaakt om lang mee te gaan, zodat families er jarenlang van kunnen genieten. In het verleden heeft het bedrijf zich sterk ingezet voor milieuvriendelijke praktijken, zoals het planten van bomen om hun ecologische voetafdruk te compenseren. Recentelijk is de focus verschoven naar het ondersteunen van lokale gemeenschappen. Blue Orange doneert spellen aan scholen, bibliotheken en hulporganisaties en sponsort speelavonden. Ze organiseren "play days" op zomerkampen om zo veel mogelijk kinderen de kans te geven om te spelen en te genieten van de verbindende kracht van spellen. Dit alles toont hun toewijding om niet alleen leuke spellen te maken, maar ook een positieve impact op de wereld te hebben.